16. 11. 2017.

I to se događa

Nedavno sam osmislio jedan ne baš lagan simetričan lik na formatu 20 x 14, i kad sam završio posao, imao sam neodoljiv utisak da sam ranije već video takvu križaljku. 

Simetrična križaljka, autor: Mladen Marković
Najpre sam želeo da poređam 6 jedanaestoslovnih vodoravnih pojmova, što bi bilo neviđeno i bezmalo spektakularno, ali sam brzo odustao od sulude ideje. Teško je to postići i u asimetričnom liku, a kamoli sa dodatnim zahtevima koje diktira simetrija, pa sam pristao na neplanirano usitnjavanje u centralnom, stepenastom delu. Moglo je da bude i samo 6 crnih polja, odnosno 3 + 3, no budući da sam ionako napustio prvobitni cilj, prisustvo ili odsustvo još dva komada skraja kratkih lanaca ništa bitno nije menjalo, osim što mi je prva opcija olakšavala kombinovanje. 

Danas mi je iznenada sinulo: sličan rad sam video u jednom broju Čvor Križaljke (imam svega 4)! Nisam mogao da se setim ko je autor, ali sam ga lako pronašao - i bio vrlo iznenađen (jer se nikada nisam svesno ugledao na njega): pre blizu 40 godina, vrlo sličnu ideju na formatu 18 x 12 realizovao je Stanislav Železnik!

Čvor Križaljka br. 226, 29. VIII 1979, autor. Stanislav Železnik
(Uzgred, vrlo retko rešavam, ali kada to činim, biram nešto staro i naoko ekskluzivno; tako se, uz kafu, katkad družim sa zvezdama Vjesnikovog kviza, a od veterana s ove strane Drine, volim Simona Rackovića Petra Bizumića; zapravo, volim još neke autore iz davnih vremena, ali sam njihove radove u novinama koje imam odavno izrešavao.)

1 коментар:

Nedjeljko Nedić је рекао...

Teško za sastaviti. Tvoja je otvorenija od Železnikove.